Latest Entries »

Saturday 20 June 2009

agak-agak la sial

maaf mungkin tajuk entry agak kasar pada kau. tapi itulah bentuk emosi aku sekarang. sial! kau ingat rumah aku ini apa? hotel? agak-agak la. kalau rumah ini kau duduk sorang tak apa bai. aku tau aku pun bukannya baik sangat. tapi jika kau mahu buat benda kurang baik pun jangan libatkan orang lain. tak pasal-pasal jadi subahat dengan kau! hormat lah sikit privacy orang. sial lah! aku sangat benci dengan keadaan sekarang! kusut! sial betul!!

tuhan bagi otak tu fikir lah! fikir panjang jangan fikir pendek. jika fikir pendek kau memang bodoh! jika tak mahu fikir pasal diri kau fikir lah pasal orang lain jugak. sekarang tempat aku menuntut ilmu seperti sudah tercemar. aku sakit hati lah mcm ni! tempat kau menuntut ilmu kena suci tahu tak? baru ada keberkatan. nak belajar pun mudah dan senang masuk sebab berkat tempat kau belajar tu. tapi kalau tempat tu malaikat pun tak mahu masuk mana mahu datang keberkatan tu? tension betul lah!

tolong lah. hati aku tak sama seperti hati kau! aku bukan seperti kau. aku fikir masa depan aku. jika kau mahu enjoy seperti tak ada masa depan go ahead! your life! so its your right! aku pun ada hak aku. aku mahukan ilmu yang bermanfaat untuk diri aku. jika kau tak mahu itu masalah kau. jangan samakan aku dengan kau. jangan tutup jalan aku berjihad! kau boleh buat apa saja yang kau mahu tapi bukan kat sini. kau kena pergi tempat kau sendiri. yang penting jangan ganggu privacy aku! kau memang sial jika kau terus buat begitu!

aku paling benci orang yang pentingkan diri dan tak mahu fikirkan tentang orang lain. respect privacy orang sikit boleh tak?

P/s: aku sangat susah hati sekarang. aku mahu cepat-cepat habiskan belajar dan pergi dari sini!! **emosi kurang stabil

5 comments:

FHE said...

nk pnjam wedges x??
agak2 dah mrh sgt tuh...baling je kat muke dye...

Unknown said...

lek arr.. ni br kt sini.. blom lg kt overseas.. ni permulaan je.. xp

dila john said...

g dapo amek periuk, empuk kt pale org tu okay !!

Unknown said...

bro ni x cool r..

budak br nk up bulu mmg cm2..

dlm hal ni bro x yah kusut kn keadaan.. bg sindiran tajam.. cfirm merajuk x blik umah nye..

tp klu da x mkn saman, biarkan je dorg wat pe yg dorg nk.. tanggungn bro da lepas..

p2 bro repot r kat pencegah maksiat.. biar dorg taw malu sket..
utg2 dorg kawen free..

mkn nasi myk free nt leh tumpg sekaki dua..

cool k..

Anonymous said...

Bykn bersabar....

Mr.K tak tau nk bg nasihat mcm mn..bcoz tau tau hujung pgkal masalah apa yg menimpa sahabt kita ni?

Adakah mrk itu berbuat maksiat?

Mr.K dulu lagi teruk masalahnya, salah satu bilik kat umah Mr.K masa tu dah jd port ganja,di atas kebijaksanaan Mr.K, masalah itu dapat diselesaikan dgn jayanya...

Addeen an nasihah - agama itu nasihat...mulakan dgn menasihati dulu...

Selamat Mencoba !! (mcm rncgn masakan plk)